Wednesday 26 June 2013

Baca dan Hayati cerita Ini :)

   *SELAMAT MEMBACA :) ENJOY IT !*

  Pada hari Ahad , Syaza bangun solat subuh......sejak kebelakangan ini KLANG asyik hujan...setiap pagi hujan akan turun .. tetapi pagi ini hujan belum turun cuma langit kelihatan mendung dan semakin gelap .. Ini tandanya hujan akan turun .. selepas solat subuh seperti biasa Syaza dan kawan-2nya akan mmbuat 'STUDY GROUP'...Tetapi Kawan-2 Syaza Akan Tidur Selepas Subuh .. Kawan-2 Syaza menyuruh Syaza mengejut mereka jika masuk wktu Study Group !! .." kasih bangun!! "tetapi kasih tidak bangun .." syida, syida , syida  ..bangun !! " ... " kasih , syida .. bangun lah korang kata nak buat study group !! .. cepatlah bangun !! ".. syaza mengejut mereka beberapa kali tetapi mereka tetap tidak sedarkan diri .. syaza sambung mengejut mereka .. Jika syaza  tidak mengejut mereka .. nanti mereka marah syaza .. Sudah masuk 30 minit syaza mengejut mereka .. mereka tetap tidak mahu bangun !! ...

   selepas itu syaza keluar dorm hendak ke bilik air . selepas syaza menghabiskan hajat nyer . syaza mahu pulang ke dorm .. syaza memandang ke langit ... langit semakin gelap dan guruh semakin kuat .. dia berlari ke dorm ... sedang dia berlari .. syaza terlihat seorang melambai-2 kepada syaza di dorm yang bersebelahan dgan dorm syaza .. syaza pon berkata " syukur ... ada jugak teman yang boleh diajak belajar bersama .. " !! semakin dekat syaza berlari ke dorm Yg bersebalahn degan bilik syaza semakin Hilang bayang Jiran syaza dari pandangan syaza .. syaza Pun mengetuk dan memberi salam pada dorm tersebut ... !! .. tetapi tiada org yang menyahut .. !! .. syaza cuba mmbuka pintu tetapi tidak boleh membukanya !! ..

   selepas syaza berputus asa .. syaza pergi ke biliknya kembali .. syaza mahu buka Pintu Dormnya .. tetapi tidak boleh buka .. Hujan semakin lebat dan petir banyak mnyambar .. !! .. guruh smkin kuat !! .. pintu yang syaza cuba membuka tiba-2 boleh dibuka !! .. syaza terkejut apabila katil yang disusun rapi sudah tumbang terbalik .. loker yang berada di dinding sudah hancur .. biliknya yang kemas tiba-2 berselerak .. !! .. syaza ternampak Kawan2 sebilik dengannya melambai-2 kepada syaza di bilik belakang !! . syaza menjerit .. " wei .. korang .. jangan lah tinggalkan aku !! ..." syaza pun berlari menuju ke Kawan-2nya ..!! tiba-2 syaza tersungkur ke dalam lubang yang besar .. kaki syaza sakit dan berdarah!! .. syaza memanggil mereka sekali lagi .. " We .. jangan lah tinggalkan aku .. aku ingat lagi semasa kita ketawa , menangis dan gembira...bila aku menangis korang pujukkan .. bila korang menangis aku yang pujukkan .. susah senang semua kita tempuhi .. aku takut wei ! .. aku tak nak bersendirian kat sini .. !! tolonglah aku .. jgan lah buat kat aku mcm  ni !! aku rindu korang wei !! jangan lah macam ni .. !! aku sedih !! "

   tiba-2 ringtone Handset Syaza berbunyi .." SYAZA .. KITAORANG KAT SINI CEPATLAH DATANG !! ".. Syaza menyelukan tangannya ke poket kiri tetapi Handset tiada.. Jika Tiada di kiri pasti ada di kanan .. Syaza Pun menyelukkan tangannya ke poket kanan .. Tetapi tiada juga !! Syaza berkata .." mana pulak Handset aku ni !! " Syaza mahu keluar dari lubang .. Syaza bangun dan memanjat !! apabila Syaza sudah keluar .. Syaza mahu ke bilik belakang sambil berkata .." Wei , Tunggu aku .. Aku pun nk ikut !! " Syaza baru je nak berlari tiba-2 Ada orang yg menepuk bahu kananye ?
           Tiba-2 .. Syaza melihat dirinya di dalam bas mahu ke KL .. Syaza melihat jam tangan Syaza .. pukol 1:35 .. syaza mengeluh  .. " Nasib baik mmpi .. " syaza menyelukkan tanganya ke poket kiri dan kanannya untuk memastikan Handset syaza masih ada .. Syukur Masih ada .. Inilah mimpi yang paling NGERI .. !!

    CERITA INI HANYA REKAAN SEMATA-2 ? TIADA KENA MENGENA NGAN HIDUP ATAU MATI ? SORRY KEPADA KAWAN2 SYAZA YG SYAZA AMEK NAMA DIA NI ? Hehe ^^ Hope korang Enjoy Cite nieh ? Thanks 4Reading :)

2 comments:

  1. Gempak nyer ^^...hebat sungguh cerita kamu nie... jantung ku berdegup kencang apabil membace cerita kamu nie ^^

    ReplyDelete
  2. Thanks :) hehe ~ saya pun gembira sebab awak suka akan cerita ni :)

    ReplyDelete